אורלי ניטיס יעקובי
עריכה ושירותים אקדמיים


orlynitis.academics@gmail.com
054-5383382

עריכת לשון | עריכת תוכן | ייעוץ אקדמי | ליווי בהליכי מחקר

מאז שנת 2015 אני עורכת חומרים מחקריים ואקדמיים מגוונים, בהם דוחות מחקר, מאמרים בכתבי עת שפיטים, ספרי עיון פופולריים, הצעות לקרנות מחקר ומסמכים מוסדיים, וכן תרגמתי מאמרים והרצאות מאנגלית לעברית. בין עבודותיי בעבר ובהווה נמנים כתב העת חברה ורווחה המופק מטעם משרד הרווחה ואיגוד העובדות והעובדים הסוציאליים, כתב העת מבטים מטעם המחלקה לאמנות באוניברסיטת בן גוריון, כתב העת מניתוק משילוב מטעם משרד החינוך ועוד. כמו כן ערכתי עבודות דוקטורט ועבודות תזה שהוגשו לכל האוניברסיטאות בארץ בתחומי מדעי הרוח, מדעי החברה, חינוך, עבודה סוציאלית, אדריכלות, סיעוד, הנדסה, רפואה ועוד.

נוסף על כך צברתי ניסיון בעריכת טקסטים עיתונאיים, אתרי תוכן לציבור הרחב, סיפורי חיים וספרי לימוד.

כמו כן הדרכתי והובלתי סדנאות לשימוש בתוכנת הניתוח האיכותני ATLAS.TI לחוקרים ולתלמידי/ות מחקר, וכן סדנאות כתיבה ועריכה אקדמית לתלמידי/ות מחקר ולעורכות.


עבודות לדוגמה

  • כתב העת חברה ורווחה (חוברת מ"א3 ואילך).
  • כתב העת מבטים.
  • הספר שיטת הערבה מאת ד"ר לירון שני, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, 2021 (עריכה לשונית, עריכת תוכן והאחדה בטרם שליחה להוצאה לאור).
  • דוח מחקר: השפעתם של הסכמים בילטראליים על הגירת עבודה בישראל (פרופ' רבקה רייכמן ופרופ' נונה קושנירוביץ'), מרכז CIMI, יוני 2019.
  • הספר מפגיעה לאיחוי: צדק מאחה ושיח מאחה בישראל (בעריכת ד"ר אורי ינאי וד"ר טלי גל), הוצאת מאגנס, 2015 (עריכה לשונית, עריכת תוכן והאחדה בטרם שליחה להוצאה לאור).
  • מבוא מתוך עבודת התזה "ואל תביאנו לידי ניסיון": גבולותיה ואסטרטגיות שימורה של הזהות החרדית במפגש עם החברה החילונית בישראל (אורלי ניטיס), אוניברסיטת חיפה, 2015.

מאמרים מומלצים פרי עטי

  • להפוך מילדה טובה לחוקרת: רבות מתלמידות המחקר והחוקרות מגיעות להישגים מרשימים במחקריהן, אבל אף אחד לא רואה את זה אם הם לא מוצגים בבירור ובביטחון. במאמר זה מוצעות כמה דרכים ושיטות איך להדגיש את המחקר עצמו ולא את הסובבים אותו כדי שהמחקר יישמע באמת ויזכה לתשומת הלב הראויה.
  • הדוקטורט שלי במילים שלי: לתפיסתי, תפקידה של העורכת ברוב המקרים הוא להתקין ניסוחים הולמים ומובנים לתוכן שרצה הכותב להביע, במילותיו שלו, ובהתאמה לכללי התקן היסודיים שמעוררים מחלוקות מעטות בלבד. אך מה עושים אם המנחה מבקשת סגנון אחר?
  • איך יודעים שהדוקטורט הסתיים? אני מאמינה שבתהליך הכתיבה יש לחתור למה שהכי נכון לטקסט, לזקק את הרעיונות המועילים והמשמעותיים ביותר עבורו, ולהשאיר בחוץ את כל מה שלא רלוונטי. אבל איך נדע שהעבודה באמת הסתיימה וכתבנו כל מה שצריך?
  • עריכה שוויונית מגדרית – למה צריך את זה ודרכים ליישום: בשנים האחרונות גוברת הדרישה לניסוחים שוויוניים יותר בעברית, הן מתוך חלקים מהציבור והן ממוסדות פורמליים. מהשטח עולים פתרונות מעניינים ויצירתיים מסוגים שונים – במבנים גרפיים חדשים, בניסוחים עוקפים, בערפול מגדרי מכוון, אפילו בדיגלוסיה. במאמרים אלה אני מראה למה מהלך זה אכן נחוץ, וכיצד אפשר ליישמו בעברית התקנית.

בין לקוחותיי

תעודת סיום קורס עריכה לשונית